Wednesday, January 21, 2009

~Ngantok????~

Wahkakaka.... tadi pagi baru buh n3 dah tak ngantok.... ceria.... tapi apa kan daya mai petang mata dah kelat.... ngantok la pulak.... nasib baik la keja dah abih.... dah nak cukup time balik.... tapi duk tunggu col.... maklum la ada orang mai ambik dan mai antaq.... nak jadi datin yang sah tak mampu lagi.... jadi dating di rumah pun jadi la.... apa aku duk merepek pun tak tau la....
aku nak stori merapu laa kat hampa....
setiap kali nak makan kat kantin opis aku nie.... kena siap duit kecik.... kalu tak haram nak bole bayaq.... hampa paham ka tak...? aku rasa ada yang paham dan ada yang tak paham.... mak cik kantin aku nie dia punya jenis tak mau pecah duit kecik.... kalu beli kuih 2 ketoi.... baru 8kupang(80 sen).... hampa bagi kat dia duit rm10 sebab hampa memang tak dak duit pecah.... kompom dia hamput punya la.... sebab dia tak dak duit pecah.... macam tue ka orang niaga??? aku bagi contoh lagi... beli air harga rm1.20.... kat hampa ada rm2.... hampa tau apa dia akan kata.... dia akan kata tak pa la 2kupang(20sen) nanti bagi esok ka lusa ka.... kot la 2kupang tue dia nak halal....
kedai makan satu lagi di glamourkan dengan nama MAK BONDA.... dari dulu sampai sekarang.... walaupun dah tukaq tauke.... kedai nie memang best.... tak kedekut.... dah la makanan dia murah² lepas tue hg beli apa pun kalu bagi duit rm50.... kompom dia akan tukaq.... dah la macam² ada kat kedai dia....
nie laa stori aku di petang hari.... aku nak chow dah....
bye....

10 comments:

ZH - Ena said...

org berniaga nie mcm2 ada..kdg2 tu muka mmg bengis, jumpa org meniaga mm nie mmg terus blah ajer mls nak beli kat kedai org mcm tu..ilang selera nak mkn..

Faisal Admar said...

kat area lhdn pun sama. tambah2 melayu mmg biz mcm tu. pemalas! tukar je la awal2. kalau ada yg nak syiling bg tau saye ye!

CaBaiKeRinG said...

maapla aku nak ckp..

memang kadang orang melayu meniaga macam tu..

duit tukaq takdak..

senyum takdak...

kepantasan tak dak..

bila laku... depa jadi belagak..

sedeh sedeh...

cabaikering

nurul said...

ZH-Ena = tue la... nak niaga nie kena laa sentiasa senyum... ceria....

faisal admar = isk... duit syiling cek pun duk ada byk... tak pa abg simpan duit syiling abg... nanti cek niaga leh tukaq kt abg...:D

cabai kering = tue la nama orang melayu... bila kita kata cina niaga bagus duk sbelah pun x gado... orang melayu marah... pelik... pelik... pelik...

mummysyafie said...

sbb tu la kiter tengok business melaya macam tak menjadi..

ngantuk erkk? meh sini meh..kiter lawan main game

nurul said...

mummysyafie = sebab tue jugak la melayu byk bungkus...

main game ape mummy?

Faisal Admar said...

ok bagus! cepat sikit berniaga

nurul said...

faisal admar = orait... tunggu.... masa akan tiba...

Leenoh said...

Saya tak berapa paham la entri kali ni, mengkalu cakap yg lagi tulen tu, saya paham, macam depa kata pai ma, pai ma, tong nan.

Awat la dok becakap macam tu, kan nak mengeja pun susah.

Apa nak susah pasai duit pecah tu, mengkalu dia tak mau 50 sen, bagi dia 5 kupang biak padan muka dia.

hehehe melawak ya. wassalam

nurul said...

Leenoh = cek nk tnya skit... apa maksud mengkalu?? adoi... kompius la... harap maap na...