Thursday, January 22, 2009

~Masak-Masak~

Semalam hari aku rajin(boleh blah ka tak ayat aku?) semalam aku sampai umah aku mandi bagi wangi dulu.... lepas tue aku mulakan aktiviti aku seterusnya.... masak².... semalam menu aku ialah....

Hampa bole teka kot aku masak apa.... tue masih dalam periuk..... hampa tau kot ada bunga kantan.... mana yang tak tau.... mesti nak tau.... kalu tak mau tau pun kena ambik tau.... okey....

***************************************

******************************

************************

***************

********

****

**

*

Nie la resepi aku semalam.... Asam Pedas Johor, Taugeh Goreng bersama bebola ikan dan kek ikan, ikan temenung(kembong) goreng, sambal belacan lesung batu(sebab tumbuk sendiri) dan ulam petai rebus bersama kacang botoi rebus.....

Saja aku nak stori.... sebab aku teringgin nak makan sebab tue aku masak.... dan sebab tue laa nak tayang kat hampa....

20 comments:

hOOdedLicIOUS said...

mak ai sedapnya..isk..lama tak makan asam pedas..

madbosco said...

weh!!! btoi ka hang yang masak nie, macam lauk kedai jaa... bley tahan gak ayaq hang.. oppss silap, ayaq tangan hang... jangan hang masak nasik wap bg kat laki hang dah laa...

p/s: pasai hang rajin... sure mlm nie sharul bagi upah...heheh...

AmY-AdLi said...

***lapar lapar lapar***
x lunch ag neh.......
nak sikit....

ZH - Ena said...

byknyer menu mkn mlm..sambal belacan tu yg tak hengat..blh bertambah2 tu mkn :D

Anike MK said...

Ikan tu dah termenung tgk org makan dia...
kihkihkih

=)

nurul said...

hoodedlicious = memang sodap... makan sehingga menjilat jari o0o0..

madbosco = terkejut cek ayaq cek... wahkakaka.... mcm cik abg penah rasa...(opss terlebih sudah) cek masak sendiri la... x main la beli kedai... x payah tunggu mlm nie ja setiap malam puun no hal la...

Amy-AdLi = nak sikit ek... sila O sila... meh la umah cek masak na...

nurul said...

ZH-Ena = byk la cik oii... mak mertua sekeluarga mai umah...:D menantu masak la...

Anike Mk = ikan tue termenung mengenang nasib dia dalam perut manusia pulak...:)

~ LaDyDiee ~ said...

uittt...sedapnya...lapo nii

Faisal Admar said...

tak hantar sikit pun! grr!

Neeza Shahril said...

sangat dengki nih... nak la jugakkkkkkk!!!
especially petai rebus dan kacang botol tu.. hehehe..

nurul said...

LadyDiee~ = lapo?? g la mamam mak cik oit...

faisal admar = hmm... x dak transport nk antaq... sori na... nanti cek bt lain... semalam cek buat udang goreng tepung... sodap la pulok... udang kicap pun bt... 2 mangkok abis ok....

Neeza Shahril = meh cek bg petai rebus dgn kcg botoi rebus tue k... yg lain x bole...:P

kobis said...

teringin ade makna kot.....

nurul said...

kobis = x kot... tiringgin kosong ja...

pearlEJ said...

asam pedas johor tu lebih kurang asam pedas utara laa jugak noo... mcm asam pedas kat perlis nuuu... kalau asam pedas melaka lainnn sgt2kann... apa2 pun me suka asam pedas utara lagi.. sbb tak payah nk tumis2 bagai.. just rebus ajaa...

nurul said...

pearlEJ = alamak.... cek bt asam pedas melaka... silap inform... sebab cek tumis la akak... asam pedas melaka n johor sama....

elle said...

nak ckit..bila nak masak kat elle and E.J plak!!!

nurul said...

elle = tunggu raya na.... ari raya nanti cek panggil mak n the geng k... muahh...

misz_A said...

wahhhh best nyerrr...ada budu lg beshhh.. hehe

Faisal Admar said...

saya suka budu!!!! cicah dengan kobes...

nurul said...

misz_A = tue laa kena budu mesti cek makan 1 periuk ns agaknya...

Faisal Admar = kan abg kan... kita nie famili budu... wahakaka...